Dilema dilema dilema gila. Mr Hisham seems nak sumbatkan aku dekat private university disebabkan keluh-kesah aku bout form 6. Tapi sejujurnya, aku memang takmo pergi private.

Bukan nak tolak rezeki, tapi aku still memikirkan pelajaran adik aku. Sekonyong-konyong result aku, teruk lagi result adik aku. (Bukan nak mengata) Aigoo, dilema betul ni. Ottokaji?

Ada dua faktor yang menyebabkan aku reject private university. First, yuran yang mahal. Seriously, kami bukan keturunan Tan Sri/Puan Sri. Takpun keturunan Dato'/Datin.

Second, peluang pekerjaan. Ada yang kata private university ni susah nak dapat job offer. Tapi ada pulak yang cakap, private lagi la senang nak dapat jobs. Weh, mana satu ni?

Ikutkan hati, aku nak tunggu UPU. But chances tu, less than 21.8% aku rasa. Ditambah pulak dengan result yang tak seberapa. And parents pun macam tak galakkan aku tunggu.

What should I do? Terus-terang, aku memang tak mampu nak further form 6. Aku tak cukup courage and less-confidence nak teruskan. UPU, please be nice to me okay? (Gila mengharap)