Post harini bertajuk, takmo kalah dengan Sheyra. Dia kata dia nak update pasal orientasi, so aku pun nak. Hahaha, harini dah masuk hari kedua aku menjejakkan kaki ke sekolah.

Orientasi harini lagi best dari semalam. Actually, payah betul nak bangun pepagi ni. Tapi as long as berprinsipkan man jadda wajada, rasanya boleh lagi nak usahakan form 6 ni.

Today orientation is more too ice breaking. Sumpah lebih kepada kelam-kabut, daripada ice breaking. Adoi, dah akak-akak MPP-nya tak berapa nak reti organize junior-junior.

Selain daripada ice breaking, harini kitaorang menduduki ujian kerjaya beramai-ramai. Aku tak faham dengan mentaliti sekolah ni. Selalu paksa kitaorang menduduki ujian kerjaya tu.

Tak rasa ke ujian kerjaya tu macam soalan bocor? Kalau korang betul-betul nak further science, perbanyakkan la bulatkan bahagian Science. Buat pe susah-susah nak baca.

Overall, orientasi harini aku ended up dengan mengumpul stock kawan Cina yang baru. Credit to akak MPP sebab dorang yang menubuhkan Team Miau and team Hik-hok ni.

Sebenarnya, team Miau lebih banyak conquer games harini compare to team Hik-hok. Perhaps, sebab team Miau bijak merangka strategi, takpun sebab dorang ada aku. Hahaha.

And harini aku tak menangis macam semalam. Why? Sebab harini ayah amik aku awal compare to ayah orang lain. Great. Kan bagus kalau hari-hari ayah amik awal camni.

Dan aku taktau kenapa harini ramai sangat cakap kat aku, macam mana sekolah? Good luck bawak form 6 tu. Seriously, susah sangat ke form 6 ni sampai semua pakat duk caring?