Hai minggu ini saya nak balik Ipoh. Ehehee. Balik nak bas. Something-wrong-somewhere pulak bila balik naik bas ni.
Tiket ETS semua dah habis sampai Rabu minggu depan.
Dengan muka sedih aku made another attempt dengan pergi Pudu Sentral. Sumpah selama ini aku taktau pun kalau kita nak pergi Pudu Sentral, kita kena turun dekat Plaza Rakyat.

Aku yang sungguh amat noob ini pergi turun dekat LRT Pudu. Tak pernah lagi aku rasa rakyat Malaysia pergi beli tiket bas dekat pasar ikan. Yes sir, I'm one of a kind. Org pertama kut.

Berkat bantuan dari makcik yang berdekatan, aku berjaya sampai ke Pudu Sentral. Dan yang lebih mengharukan lagi, aku langsung tidak berterima kasih dekat makcik tersebut.

Maafkan saya makcik. Aku ingat bilaa aku dah beli tiket aku boleh la menarik nafas lega. Rupanya sangkaanku meleset. Aku terlupa gilaa nak tanya bas yang mana patut aku naik.

Malang tidak berbau sungguh. Tapi takpe. Esok aku akan bertanya kepada orang yang lebih expert. Betul cakap Syiqa. Aku kena mahirkan jugak dengan semua kenderaan awam.